Επικοινωνια
με e-mail »
ηρακλειο κρητησ
2810 282123
giatroi

Οι ασθενείς επιθυμούν να έχουν γραπτή ενημέρωση όταν επισκέπτονται ιατρό

Οι ασθενείς που λαμβάνουν επιστολή-γνωμάτευση (με ενημέρωση για το ιατρικό τους πρόβλημα) μετά από επίσκεψη σε αγγειοχειρουργό, εκτιμούν την αξία της και κατανοούν το περιεχόμενό της. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη που δημοσιεύτηκε με τίτλο “A survey of patient views on receiving vascular outpatient letters” στο περιοδικό “European Journal of Vascular and Endovascular Surgery”, Ιαν. 2010.

Οι ερευνητές, αγγειοχειρουργοί σε πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Νέας Ζηλανδίας, έστειλαν τέτοια επιστολή σε δείγμα 100 ασθενών συνοδευόμενη από ένα ερωτηματολόγιο. Η μελέτη κατέδειξε ότι σε τεράστιο ποσοστό (90-100%) οι ασθενείς αυτοί βρήκαν την επιστολή χρήσιμη και εύκολα κατανοητή, και ότι θα ήθελαν να λαμβάνουν τέτοιες επιστολές και στο μέλλον.

Σήμερα παρατηρείται σε πολλές χώρες βελτιωμένη επικοινωνία μεταξύ ιατρών και ασθενών. Το να στείλει ο ιατρός επιστολή – ιατρική γνωμάτευση στον ασθενή μετά την επίσκεψη συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του προβλήματος από τον ασθενή, ενισχύει τη συμμόρφωση με τις οδηγίες του ιατρού, προάγει την εμπιστοσύνη και εντιμότητα μεταξύ τους και βελτιώνει τη σχέση τους.

Με σύσταση του Σχεδίου για το National Health Service (2000) στο Ηνωμένο Βασίλειο αποστέλλεται τέτοια επιστολή σε κάθε ασθενή κάθε φορά που επισκέπτεται κλινικό ιατρό οποιασδήποτε ειδικότητας.